УПРАВЛІННЯ ЕКОНОМІКОЮ: ТЕОРІЯ І ПРАКТИКА УДК 339.138 (075.8) JEL: 1Одеський національний економічний університет, Research ID : http://www.researcherid.com/rid/ ТРАНСФОРМАЦІЯ РИНКУ В СУЧАСНИХ УМОВАХ ПЕРЕХОДУ ДО ЦИФРОВОЇ ЕКОНОМІКИ Розвиток сучасної ринкової економіки динамічно рухається в бік цифровізації. Отже, для ефективного функціонування на ринку потрібно усвідомлювати напрями трансформацій і змін, які відбуваються. Досліджено основні тенденції розвитку ринку в умовах формування цифрової економіки. З’ясовано, що ринок набуває дуальної реально-віртуальної форми, визначено його основні характеристики як економічної системи, що сама організовується. Запропоновано авторську версію періодизації трансформації ринку з урахуванням історичного контексту, який є важливою передумовою впливу на процес істотних змін. Статистично обґрунтовано подальші поширення та проникнення дуальності як у світі, так і на регіональних ринках. Виявлено необхідність реіндустріалізації на цифровій основі, яка є незворотною, має системний характер і забезпечує якісне оновлення промисловості на базі високих технологій. Ключові слова:цифрова економіка; революція 4.0; реально-віртуальний ринок; маркетинг; поведінка споживачів; бізнес-моделі Бібл. 12; табл. 3
1. Коляденко С.В. Цифрова економіка: передумови та етапи становлення в Україні і у світі // Економіка. Фінанси. Менеджмент: актуальні питання науки і практики. –– 2016. –– № 6. –– С. 105––112. 2. Краус Н.М., Клаус К.М. Інноваційне табло України // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. –– 2017. –– № 1(06). –– С. 3––10 [Електронний ресурс]. –– Режим доступу : www.easterneurope- ebm.in.ua/6-2017-ukr. 3. Кешелава А.В., Хает И.Л. Предмет цифровой экономики и роль цифровых инструментов / Сайт С.П. Курдюмова [Електронний ресурс]. –– Режим доступу : spkurdyumov.ru/digital_economy/predmet-cifrovoj-ekonomiki-i-rol-cifrovyx-instrumentov/. 4. Юдина Т.Н. Осмысление цифровой экономики // Теоретическая экономика. –– 2016. –– № 3. –– С. 12––16. 5. Литовченко И.Л. Генезис и эволюция информационной концепции маркетинга : моногр. –– К. : Наукова думка, 2011. –– 200 с. 6. Литовченко И.Л. Исследование дуальности современного промышленного рынка // Науковий вісник Одеського державного університету. –– Сер. : Економічні науки. –– 2014. –– № 4. –– С. 70––81. 7. Шваб К. Четвертая промышленная революция. –– М. : Эксмо, 2016. –– 230 c. 8. Deaton A. The Great Escape: Health, Wealth, and the Origins of Inequality. –– Princeton : Princeton University Press, 2013. –– 376 p. 9. Thaler R., Sunstein C. Nudge: Improving Decisions about Health, Wealth, and Happiness. –– Yale University Press, 2008. –– 293 p. 10. Ефимов В.А. Методология экономического обеспечения демографической политики устойчивого развития [Електронний ресурс]. –– Режим доступу : kobtv.narod.ru/files/Knigi-KOB/efimov/efimov-metodologiya-ust-razvitiya.pdf. 11. Кастельс М. Галактика Интернет ; [пер. с англ. А. Матвеева]. –– Екатеринбург : У-Фактория, 2004. –– 328 с. 12. Манахова И.В. Трансформация потребления в информационной экономике : дис. д.э.н. –– М., 2014, –– 398 с. |