Економіка України
Видається з вересня 1958 р.
Login

№ 6/2022

Ekon Ukr. 2022 (6): 66–83
https://doi.org/10.15407/economyukr.2022.06.066

ЕКОНОМІКА ЗАРУБІЖНИХ КРАЇН

УДК

JEL: M30, M31

САФАРЛІ Ельмір1, ГАСІМЗАДЕ Наргіз2

1SEFCO Consulting Group, Research ID : http://www.researcherid.com/rid/
OrcID ID : https://orcid.org/https://orcid.org/0000-0002-2034-1334
2Євразійський університет, Research ID : http://www.researcherid.com/rid/
OrcID ID : https://orcid.org/https://orcid.org/0000-0003-0162-6497


ОЦІНКА ЗАДОВОЛЕНОСТІ КЛІЄНТІВ У ПРИВАТНІЙ БАНКІВСЬКІЙ СИСТЕМІ АЗЕРБАЙДЖАНУ


Розроблено принципи і методологічний апарат системи підвищення лояльності клієнтів банківських послуг на основі маркетингу відносин у банківській системі Азербайджану. Відповідно до поставленої мети вирішено такі завдання:
1. Встановлено особливості банківських послуг, що визначають специфіку маркетингу банківських послуг.
2. Проаналізовано сфери застосування психологічних теорій мотивації в маркетингу банківських послуг і висвітлено особливості процесу прийняття рішення про придбання банківських послуг.
3. Досліджено стан і перспективи вітчизняного ринку банківських послуг, його структуру, конкурентне середовище.
4. Проведено порівняльний аналіз пропозиції азербайджанських та іноземних банків.
5. Визначено фактори, що впливають на формування лояльності клієнтів.
6. Досліджено інструменти маркетингу відносин, які використовуються для підвищення лояльності клієнтів.
7. Розроблено методологічний апарат системи підвищення лояльності споживачів банківських послуг. Зокрема, запропоновано процедуру оцінки задоволеності клієнтів –– основної складової лояльності; розроблено процедуру визначення ключових споживачів; описано стратегії підвищення лояльності ключових споживачів; наведено конкретні способи підвищення лояльності.


Ключові слова:банківська система Азербайджану; задоволеність клієнтів; лояльність клієнтів.

Оригінал cтатті англійською мовою (cтор. 66 - 83) ЗавантажитиЗавантажень : 126
Стаття надійшла до редакції 9 червня 2022 р.

Список використаної літератури

1. Cebeci I., Cabuk Z. Tuketicilerin banka tercihini etkileyen faktorlerin belirlenmesi: Giresunda bir arastirma. Finansal Arasdirmalar Dergisi. 2016. Vol. 8. No. 14. P. 57––66.
2. Blaug M. Economic theory in retrospect. Cambridge University Press, 1962. 720 p.
3. Faramarzpour F., Mahmoudzadeh A. The effect of marketing of bank services on customers’ preference of private banks: Case study of Mellat and Tejarat banks in Khorasan Razavi Province. International Journal of Management, Accounting and Economics. 2015. Vol. 2. No. 3. P. 219––232.
4. Батра Р., Майерс Дж., Аакер Д. Рекламный менеджмент. Киев, Вильямс, 1999. 784 с.
5. Chigamba C., Fatoki O. Factors influencing the choice of commercial banks by university students in South Africa. International Journal of Business and Management. 2011. Vol. 6. No. 6. P. 66––76.
6. Taskin C., Akat O., Erol Z. Determining consumer choice criteria in bank selection: A research in Bursa. Anadolu Universitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2020. Vol. 3. No. 3. P. 11––22.
7. Mokhlis S. Relevancy and Measurement of Religiosity in Consumer Behavior Research. International Business Research. 2009. Vol. 2. P. 75––84.
8. Karamustafa K., Yildirim M. Tuketicilerin bireysel banka tercihine iliskin Kayseri ilinde yapilan bir arastirma. Ekonomik ve sosyal araştırmalar dergisi. 2007. Vol. 3. No. 3. P. 56––92.
9. Розанова В.А. Психология управления. Учебное пособие. М., Бизнес-школа «Интел-Синтез», 1999. 352 с.
10. Росситер Дж.Р., Перси Л. Реклама и продвижение товаров. Пер. с англ. Под ред. Л.А. Волковой. СПб., Питер, 2000. 656 с.
11. Соловьев Б.А. Маркетинг. Учебное пособие. М., РЭА им. Г.В. Плеханова, 1993.
12. Joshi A., Kale S., Chandel S., Pal D.K. Likert Scale: Explored and Explained. British Journal of Applied Science and Technology. 2015. Vol. 7. Iss. 4. P. 396––403. doi.org/10.9734/BJAST/2015/14975
13. Исикава К. Японские методы управления качеством. Под ред. А.В. Гличева. М., Экономика, 1988. 214 с.
14. Birger H. Relevance Research: the Missing Perspectives: «Non-relevance» and «Epistemological Relevance». Journal of the American Society for Information Science. 2000. No. 51 (2). Р. 209––211.
15. Краснов В.К., Краснова Г.А., Львова М.В. Применение выборочных процедур по минимизации вероятностных рисков аудитора. Вестник Российского университета кооперации. 2016. № 1 (23). С. 62––64.