Економіка України
Видається з вересня 1958 р.
Login

№ 4/2018

Ekon Ukr. 2018 (4): 3–17
https://doi.org/10.15407/economyukr.2018.04.003

НАУКОВІ ДИСКУСІЇ

УДК 005.21:005.332.4:339.92(477)

ЛИПОВ Володимир Валентинович1

1ДУ «Інститут економіки та прогнозування НАН України», Research ID : http://www.researcherid.com/rid/V-5881-2017
OrcID ID : https://orcid.org/https://orcid.org/0000-0003-3215-0612


КОНКУРЕНТНА СТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ УКРАЇНИ В УМОВАХ ГЛОБАЛІЗАЦІЇ (закінчення)


ІІ. Конкурентна стратегія інтеграції України у міжнародний економічний простір
Розглянуто особливості використання комплексу макроеконо¬мічних стратегій інтеграції України у глобальний економічний простір, засно¬ваних на отриманні конкурентних переваг за рахунок використання широкого спектра ринкових, цінових, виробничих, технологічних, комплексних страте¬гій розширення об’єкта експортної діяльності. Обгрунтовано, що відправним моментом формування конкурентної стратегії інтеграції країни у глобальний економічний простір є врахування особливостей національної культури госпо¬дарювання. Показано, що першочергову роль у її формуванні відіграє перева¬жання цінностей або індивідуалізму, або комунітаризму. Розкрито механізми їх впливу на конкурентоспроможність виробників. Розкрито роль та інструме¬нти державної підтримки ринкових стратегій просування продукції національ¬них виробників на глобальних ринках. Наголошено на можливостях і перева¬гах використання стратегії блакитного океану – створення інноваційних біз¬нес-моделей на основі формування нових ринків унікальних товарів або по¬слуг власного виробництва.
Охарактеризовано особливості виробничих стратегій підвищення націона¬льної конкурентоспроможності. Серед них: реорганізація, галузева та терито¬ріальна диверсифікація, формування кластерних структур, ланцюжків створення доданої вартості, включення до глобальних виробничих систем або їх створення. Роз¬крито особливості стратегій використання ефекту від масштабу виробництва. Зазначено важливість цілеспрямованої державної політики, яка передбачає ви¬значення сфер і галузей, де може бути отримано ефект синергії, надання сти¬мулів для їх розвитку, підтримки в період виходу на зовнішні ринки.
Показано відмінності конкуренції за ціною та вартістю товарів. Представ¬лено інструменти й механізми впливу держави на формування вартісних кон¬курентних переваг національних виробників на зовнішніх ринках. Розкрито особливості впливу валютного регулювання на забезпечення національної конкурентоспроможності.
Розглянуто особливості технологічних стратегій забезпечення національ¬ної конкурентоспроможності за рахунок створення та просування на світові ринки власних метатехнологій та high hume-технологій, комплексних страте¬гій, що передбачають послідовне розширення спектра зв’язків між виробни¬ками та потенціальними зовнішніми споживачами від придбання окремого то¬вару до довгострокових комплексних програм.


Ключові слова:конкуренція за вартістю продукту; ринкові конкурентні стратегії; стратегії використання ефекту від масштабу виробництва; стратегії виробничої синергії; стратегії просування довгострокових комплексних програм; стратегія блакитного океану; стратегія просування комплексних продуктів; стратегія просування товарних ліній; цінові стратегії

Библ. 35; рис. 2

Оригінал cтатті українською мовою (cтор. 3 - 17) ЗавантажитиЗавантажень : 164
Оригінал cтатті російською мовою (cтор. 3 - 17) ЗавантажитиЗавантажень : 103
Стаття надійшла до редакції 2 жовтня 2017 р.

Список використаної літератури

26. Кім В.Ч., Моборн Р. Стратегія блакитного океану. Як створити безхмарний простір і позбутися конкуренції. – Х. : Клуб сімейного дозвілля, 2016. – 384 с. 27. Осика С., Пятницький В. Світова організація торгівлі. – К. : КІС, 2005. – 566 с.
28. Промышленная политика и международные отношения : сб. статей. – В 2 кн. – Кн. 1: Международная торговля ; [под общ. ред. Ю.В. Кузнецова]. – 362 с.; Кн. 2: Международные отношения ; [под общ. ред. А.И. Левенчука]. – 410 с. – Челябинск : Социум, 2005.
29. Соколенко С. Кластери в глобальній економіці. – К. : Логос, 2004. – 848 с. 30. Федірко О. Теорія і практика локалізації інноваційної бізнес
діяльності в ЄС. – К. : КНЕУ, 2017. – 528 с.
31. Новые производственные системы и региональные аспекты глобализа
ции : сб. обзоров и рефератов ; [отв. ред. И. Животовская, Т. Черноморова]. – М. : ИНИОН, 2014. – 172 с.
32. Вишневський В.П., Князєв С.І. Смарт
промисловість: перспективи і проб
леми // Економіка України. – 2017. – № 7. – С. 22–37.
33. Райнерт Э. Как богатые страны стали богатыми, и почему бедные страны остаются бедными. – М. : ИД ГУ ВШЭ, 2011. – 384 с.
34. Вишневский В., Дементьев В. Инновации, институты и эволюция // Вопросы экономики. – 2010. – № 9. – С. 41–62.
35. Перес К. Технологические революции и финансовый капитал. Динамика пузырей и периодов процветания. – М. : Дело, 2011. – 231 с.