Економіка України
Видається з вересня 1958 р.
Login

№ 3/2017

Ekon Ukr. 2017 (3): 3–19

ФІНАНСИ. ПОДАТКИ. КРЕДИТ

УДК 306.1

JEL:

ЄФИМЕНКО Тетяна Іванівна1

1ДННУ “Академія фінансового управління”, Research ID : http://www.researcherid.com/rid/https://www.webofscience.com/wos/author/record/HMP-1501-2023
OrcID ID : https://orcid.org/https://orcid.org/0000-0002-9163-3959


КОНЦЕПТУАЛЬНІ ЗАСАДИ ПОДАЛЬШОГО РОЗВИТКУ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ДЕРЖАВНИМИ ФІНАНСАМИ


Потенціал управління змінами в системі управління державними фінансами (СУДФ) істотною мірою залежить від поточного стану і ступеня розвитку національної економіки, проте в кожній країні існують інституційні обмеження, які стримують відповідні реформи. У центрі уваги всіх заінтересованих сторін повинні перебувати узагальнені оцінки реалізації стратегій СУДФ з характеристиками, що відповідають найкращій міжнародній практиці, з уникненням інформаційної асиметрії та забезпеченням повноти і прозорості даних. Доцільно послідовно формувати фундамент інтегрованого управлінського мислення на базі єдиних показників сталого розвитку. Результативність регулятивних рішень залежить від інституційної спроможності національних урядів та їх управлінських структур швидко передбачати зовнішні та внутрішні ризики дестабілізації, а також фактори неоднозначності перебігу соціально-економічних реалій. Імплементація інновацій щодо реформування не завжди є успішною через відсутність стратегічної спрямованості в державній політиці структурних змін. У транзитивних країнах брак компромісу між інтересами громадськості, бізнесу та уряду з політичних причин нерідко є основною перешкодою на шляху сталого піднесення економіки. Використання оновлених підходів у СУДФ має відбуватися з урахуванням просторово-часових факторів. Надання публічних послуг відповідно до задекларованих конституційних зобов’язань необхідно супроводжувати застосуванням транспарентних механізмів формування доходів і преференцій у взаємозв’язку з трансфертами, субсидіями та витратними статтями. При розробленні детальних планів змін слід передбачати пріоритетні цілі та шляхи уникнення загроз порушення бюджетних процесів, а також прагнути до максимальної результативності безперервних циклів обігу фінансових ресурсів у доходах і витратах.


Ключові слова:управління державними фінансами, реформування, процес прийняття рішень, механізми управління, структура організації, економічна криза, функції, інститути

Оригінал cтатті українською мовою (cтор. 3 - 19) ЗавантажитиЗавантажень : 261
Оригінал cтатті російською мовою (cтор. 3 - 19) ЗавантажитиЗавантажень : 250
Стаття надійшла до редакції 22 листопада 2016 р.

Список використаної літератури

1. Frait J., Komarkova Z. Financial Stability, Systemic Risk and Macroprudential Policy / CNB Financial Stability Report 2010/2011. – 2011. – Р. 96–111.
2. Білорус О.Г. Економічна глобалістика. Світ+система глобалізму : мо+ ногр. – К. : Ун-т “Україна”, 2016. – 536 с.
3. Геєць В.М. Економіка України: ключові проблеми і перспективи // Економіка і прогнозування. – 2016. – № 1. – С. 7–22.
4. Гриценко А.А. Институциональная политическая экономия: предмет, методология, содержание. – Saarbrucken (Германия) : LAP LAMBERT Academic Publishing, 2014. – 516 c.
5. Mulgan G. The Art of Public Strategy: Mobilizing Power and Knowledge for the Common Good. – New York : Oxford University Press, 2010. – 320 p.
6. March J., Olsen J.P. Democratic Governance. – New York : The Free Press, 1995.
7. Keynes J.M. The General Theory of Employment, Interest and Money. – Harcourt : Brace&World, 1965. – 403 p.
8. Williamson O.E. The Economic Institutions of Capitalism: Firms, Markets, Relational Contracting. – New York : The Free Press, 1985. – 450 р.
9. Ostrom E. A Behavioral Approach to the Rational Choice Theory of Collective Action: Presidential Address, American Political Science Association, 1997 / American Political Science Review. – 1998. – Vol. 92. – № 1. – P. 1–22 [Електронний ре сурс]. – Режим доступу : wwz.unibas.ch/fileadmin/wwz/redaktion/wipo/ Vorlesungen/2012/PolEcon/Ostrom98.pdf.
10. Arrow K.J. The Economics of Information / Collected papers of Kenneth J. Arrow. – Cambridge, MA : The Belknap Press of Harvard University Press. – 1984. – Vol. 4. – Р. 136–152.
11. Eichengreen М. Reforming the International Financial Architecture. – 2011. – May [Електронний ресурс]. – Режим доступу : eml.berkeley.edu/~eichengr/ Reforming_Intl_Arch_2011_Ed.pdf.
12. Selected Works of Joseph E. Stiglitz. Vol. II: Information and Capital Markets. – Oxford, New York : Oxford University Press, 2013. – 823 p.
13. Public Financial Management and Its Emerging Architecture ; [ed. by M. Cangiano, T. Curristine, M. Lazare]. – Washington, DC : IMF, 2012. – 464 p.
14. Єфименко Т.І., Жук В.М., Ловінська Л.Г. Інформація в антикризовому управлінні: глобальний аспект стандартизації обліку та фінансової звітності. – К. : ДННУ “Академія фінансового управління”, 2015. – 400 с.
15. Богдан І.В. Проциклічна чи антициклічна фіскальна політика: методи діагностики // Економіка України. – 2016. – № 11. – С. 45–57.