Економіка України
Видається з вересня 1958 р.
Login

№ 8/2021

Ekon Ukr. 2021 (8): 68–80
https://doi.org/10.15407/economyukr.2021.08.068

УДК 336.027; 339.97

JEL: D24, D47, E65, F21, F63

РЕДЗЮК Євгеній Васильович1

1ДУ «Інститут економіки та прогнозування НАН України», Research ID : http://www.researcherid.com/rid/https://publons.com/researcher/3265049/yevhenii-redziuk/
OrcID ID : https://orcid.org/orcid.org/0000-0001-5592-5121


МЕХАНІЗМИ ЕФЕКТИВНОГО ДЕРЖАВНОГО СТИМУЛЮВАННЯ І ПРІОРИТЕТИ ПРИ ІНВЕСТУВАННІ В ЕКОНОМІКУ УКРАЇНИ


Через слабке реформування економіки України і низький рівень залучення інвестицій її потенціал істотно знизився, а структура економіки набула рис аграрно-сировинної спрямованості. Такий підхід унеможливлює підвищення стандартів життя українців. Щоб переломити ситуацію, необхідно переосмислити підходи державного регулювання економічних процесів, підвищення продуктивності праці, інтенсифікації та зростання ефективності виробництва, активного продажу на світових ринках виготовлених в Україні товарів і послуг з більш високою доданою вартістю. Усе це є можливим при залученні певних нових технологій, ноу-хау, інновацій, а головне – інвестицій, завдяки яким можна побудувати відповідне сприятливе середовище. З огляду на це, у світі для залучення інвестицій і технологій спочатку фокусуються на розбудові інститутів, інфраструктури і впровадженні найкращих світових стандартів у верховенстві права, державному регулюванні, освіті, науці, медицині тощо. Тільки ефективні реформи з державного стимулювання інвестицій у вітчизняну економіку здатні зрушити процес оновлення і якісного зростання економіки України з місця. Для покращення інвестиційного клімату і формування конкурентоспроможної української економіки першочерговими заходами мають бути ревізія вітчизняних інвестиційних програм і аналогічних заходів у сусідніх країнах, формування на основі цього оновленого інституційного механізму залучення продуктивних інвестицій, встановлення верховенства права за стандартами ЄС, очищення від корупції правоохоронних і державних органів влади, оптимізація фіскально-податкового механізму для інвесторів, оновлення інфраструктури і впровадження системного технологічного переозброєння. Виконання 10 запропонованих пунктів, які стосуються державного стимулювання інвестиційної діяльності, допоможе системно залучати інвестиційні ресурси на довгостроковій основі. Також пріоритетом для державних органів влади має бути впровадження індустріальних парків за типом ОАЕ та інноваційних парків для посилення розвитку вітчизняної ІТ-сфери у великих містах України. Це дозволить Україні швидше і ефективніше розвивати соціально-економічне середовище і поступово, на прагматичній основі інтегруватися до ЄС.


Ключові слова:інвестиції; інвестиційна діяльність; державне регулювання інвестицій; стимулювання інвестицій; міжнародні інвестиції

Оригінал cтатті українською мовою (cтор. 68 - 80) ЗавантажитиЗавантажень : 106
Стаття надійшла до редакції 1 липня 2021 р.

Список використаної літератури

Павлюк А.П., Покришка Д.С., Молдован О.О. та ін. Пріоритети інвестиційної політики в контексті модернізації економіки України ; [за ред. Я.А. Жаліла]. – К. : НІСД, 2013. – 80 с.
2. Інноваційна Україна 2020 : нац. доповідь ; [за заг. ред. В.М. Гейця та ін.] / НАН України. – К., 2015. – 336 с.
3. Касич А.О. Продуктивність праці як індикатор ефективної економічної політики держави // Формування ринкових відносин в Україні. – 2019. – № 7-8 (218-219) – С. 119–129.
4. Редзюк Є.В. Деолігархізація України – місія можлива? // Дзеркало тижня. – 2021. – 09 черв. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : zn.ua/ukr/macrolevel/deoliharkhizatsija-ukrajini-misija-mozhliva.html (дата звернення: 01.07.2021).
5. Блуммарт Т., ван ден Брук С. Четвертая промышленная революция и бизнес: как кон-курировать и развиваться в эпоху сингулярности ; [при участии Э. Колтофа] ; [пер. с англ.]. – М. : Альпина Паблишер. – 2019. – 204 с.
6. Редзюк Є.В. Економічна євроінтеграція: оцінка й моделювання поверхневих та прихованих чинників дивергенції між Україною та ЄС // Міжнародна економічна політика. – 2021. – № 1 (34). – С. 95–118.