УПРАВЛІННЯ ЕКОНОМІКОЮ: ТЕОРІЯ І ПРАКТИКА УДК 338.47: 330.5 JEL: R48 СТАСЮК Ольга Миколаївна1, ЧМИРЬОВА Лариса Юріївна2, ФЕДЯЙ Наталія Олександрівна3 1ДУ “Інститут економіки та прогнозування НАН України”, Research ID : http://www.researcherid.com/rid/ Y-4546-2019 ВПЛИВ ПІДВИЩЕННЯ ВАНТАЖНИХ ЗАЛІЗНИЧНИХ ТАРИФІВ НА НАЦІОНАЛЬНУ ЕКОНОМІКУ На основі світового досвіду обґрунтовано необхідність удосконалення аналізу регуляторного впливу нормативно-правових актів, який є основним інструментом забезпечення якості державного регулювання. Протягом останніх років спостерігається тенденція до періодичного підвищення тарифів на вантажні залізничні перевезення у внутрішньому сполученні. Останнє підвищення затверджено відповідним Наказом Міністерства інфраструктури України від 11 серпня 2021 р., який відноситься до регуляторних актів, щодо яких обов'язковим є проведення аналізу регуляторного впливу відповідно до прийнятої на державному рівні Методики. Ключові слова:аналіз регуляторного впливу; вантажні залізничні тарифи; вплив на національну економіку; індексація тарифів; конкуренція; транспортна система України; система національних рахунків; виробничий метод ВВП.
1. Ляшенко О.Ф. Методический подход к оценке последствий регуляторных решений для социально-экономического развития : матер. XXIІ международной научной конференции «Проблемы прогнозирования и государственного регулирования социально-экономического развития». – Минск, 2021. – С. 38–44. 2. Стасюк О.М., Чмирьова Л.Ю., Федяй Н.О., Ляшенко О.Ф. Аналіз впливу регуляторного акту щодо підвищення вантажних залізничних тарифів на інтереси держави, суб’єктів господарювання та громадян // Економіка і держава. – 2021. – № 11. – С. 65–73. 3. Тупальська О. Земельний податок для «Укрзалізниці»: хто виграє і програє від його скасування? / AgroPolit.com. – 2020. – 13 лют. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : agropolit.com/spetsproekty/691-zemelniy-podatok-dlya-ukrzaliznitsi-hto-vigraye-i-progoraye-vid-yogo-skasuvannya (дата звернення: 26.10.2021). |