ФІНАНСИ. ПОДАТКИ. КРЕДИТ УДК 336.1: 339.7 1Науково-дослідний фінансовий інститут ДННУ "Академія фінансового управління", Research ID : http://www.researcherid.com/rid/https://scholar.google.com.ua/citations?user=vzk_3BQAAAAJ&hl=uk КОНЦЕПТУАЛЬНІ ЗАСАДИ РОЗРОБЛЕННЯ ПАКЕТА ФІСКАЛЬНИХ ПРАВИЛ ДЛЯ УКРАЇНИ Фіскальні правила віднесено до одного з провідних механізмів управління державними фінансами, який перебуває в процесі модернізації. Їх використання має велике значення в більшості країн і спрямовується на підвищення фіскальної відповідальності урядів, посилення контролю за проведенням фіскальної політики з боку незалежних інституцій, а також наднаціональних органів, розширення транспарентності бюджетних операцій. Зроблено висновок, що з метою підвищення якості фіскальної політики Україна потребує впровадження фіскальних правил. Вони мають ураховувати досвід зарубіжних держав та особливості розвитку нашої країни. Цілий ряд стратегічних документів, прийнятих в Україні, спрямовано на застосування фіскальних правил, проте їх упровадження гальмується. Необхідними визнано розширення та уточнення вітчизняних фіскальних правил (з урахуванням досвіду їх оновлення в ЄС та особливостей управління державними фінансами в Україні). Фіскальні правила потрібно перетворити на працюючі шляхом установлення порядку застосування у практичній діяльності, регламентування повноважень і зобов’язань учасників їх проведення, затвердження процедур імплементації в бюджетних процесах. Ключові слова:фіскальні правила; фіскальна політика; управління державними фінансами; фіскальна відповідальність; транспарентність бюджетних операцій; імплементація фіскальних правил Бібл. 10; рис. 1; табл. 4.
1. Кудряшов В.П. Управління бюджетними операціями з урахуванням фіскальних правил // Фінанси України. – 2018. – № 12. – С. 31–51. 2. Бланкарт Ш. Державні фінанси в умовах демократії: Вступ до фінансової науки ; [за ред. В.М. Федосова]. – К. : Либідь, 2000. – 654 с. 3. Iefimenko T. Fiscalreforms andsustainabledevelopmentinUkraine // Фінанси України. – 2016. – № 3. – С. 7–14. 4. Bogdan T., Landesmann M.Fromfiscal austerity towardsgrowth-enhancingfiscalpolicy inUkraine [Електронний ресурс]. – Режим доступу : wiiw.ac.at/from-fiscal-austerity-towards-growth-enhancing-fiscal-policy-in-ukraine-dlp-4189.pdf. 5. Гасанов С.С.,Кудряшов В.П., Балакін Р.Л. Наднаціональні фіскальні правила та координація бюджетної політики в Європейському Союзі // Фінанси України. – 2019. – № 3. – С. 37–55. 6. Соколовська А.М. Шляхи реформування податкової системи України // Фінанси України. – 2014. – № 12. – С. 103–121. 7. Cangiano M., Curristine T., LazareM. PublicFinancialManagementanditsEmergingArchitecture. – Washington, D.C. : IMF, 2013. – 468 р. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : www.imf.org/external/np/exr/bforums/2013/pfm/pdf/excerpt.pdf. 8. Кудряшов В.П. Фіскальні правила та коригування бюджетної політики // Економіка України. – 2018. – № 11-12. – С. 47–59. 9. Lledó V., Yoon S., Fang X., Mbaye S., Kim Y.Fiscal rules at a glance[Електроннийресурс]. – Режим доступу : www.imf.org/external/datamapper/fiscalrules/Fiscal%20Rules%20at%20a%20Glance%20-%20Background%20Paper.pdf. 10. ColasantiF.Economicpolicyco-ordinationinStageIIofEconomicandMonetaryUnion[Електронний ресурс]. – Режим доступу : resume.uni.lu/story/economic-policy-co-ordination-in-stage-ii-of-economic-and-monetary-u/. |