ПРОБЛЕМИ РЕГІОНАЛЬНОГО РОЗВИТКУ І ДЕЦЕНТРАЛІЗАЦІЇ УДК 332.146.2:336.027:352 JEL: F02, O18, R10 ОЛЕКСЮК Ганна Василівна1, ХРОМ'ЯК Йосиф Якович2, ПОПАДИНЕЦЬ Назарій Миколайович3 1Навчально-науковий інститут підприємництва та перспективних технологій Національного університету «Львівська політехніка» МАРКЕТИНГОВА СТРАТЕГІЯ ЯК ІНСТРУМЕНТ РЕАЛІЗАЦІЇ СТРАТЕГІЧНОГО ПЛАНУ РОЗВИТКУ ТЕРИТОРІАЛЬНИХ ГРОМАД Досліджено основні підходи щодо стратегічного планування в територіальних громадах України на основі окремих стратегічних планів їх розвитку у Волинській, Івано-Франківській, Львівській та Тернопільській областях. Визначено загальні тенденції стратегічного планування в територіальних громадах, окремі недосконалі підходи до формування основних, оперативних цілей та завдань стратегій. Ключові слова:стратегічний план розвитку територіальних громад; маркетингова стратегія територіальних громад; інструменти регіонального і територіального маркетингу; стратегічні й оперативні цілі; маркетинг територій; проблемно-пріоритетний підхід; соціально-економічний розвиток.
1. Берданова О., Вакуленко В. Стратегічне планування місцевого розвитку. Практ. посіб. Швейцарсько-український проект «Підтримка децентралізації в Україні – DESPRO. Київ, ТОВ «София-А», 2012. 88 с. URL: despro.org.ua/media/articles/04_book_berdanova_vakulenko_ctrateg_chne_planuvann.pdf 2. Шульц С.Л. Економічний простір України: формування, структурування та управління. Моногр. Львів, Інститут регіональних досліджень НАН України, 2010. 390 с. 3. Буднікевич І. Муніципальний маркетинг: теорія, методологія, практика. Чернівці, Чернівецький нац. ун-т, 2012. 648 с. 4. Олексюк Г.В., Попадинець Н.М., Самотій Н.С. Управління територіальними громадами на засадах територіального маркетингу: теоретико-методологічні аспекти. Регіональна економіка. 2021. № 3 (101). С. 15–27. doi.org/10.36818/1562-0905-2021-3-2 5. Стале ендогенне зростання регіонів України в умовах децентралізації. Моногр. За ред. І.З. Сторонянської. Львів, ДУ «Інститут регіональних досліджень імені М.І. Долішнього НАН України», 2019. 501 с. URL: ird.gov.ua/irdp/p20190009.pdf 6. Буднікевич І.М., Гавриш І.І. Концепція територіального маркетингу як основа формування та підвищення привабливості регіонів. Регіональна економіка. 2016. № 3 (81). С. 76–85. 7. Олексюк Г.В., Куйбіда В.С., Лисяк Н.М., Попадинець Н.М. Організація планування розвитку територій у контексті децентралізації державного управління: поєднання інтегрованих, просторових та економічних підходів. Економіка України. 2021. № 11. С. 23–38. doi.org/10.15407/economyukr.2021.11.023 8. Смерічевський С.Ф., Сібрук В.Л. Стратегічні аспекти маркетингу територій в умовах децентралізації управління України. Причорноморські економічні студії. 2018. Вип. 26 (2). С. 55–59. 9. Гринчук Н. Формування територіальних маркетингових стратегій. Київ, Всеукраїнська мережа фахівців та практиків з регіонального і місцевого розвитку, 2014. 43 с. URL: regionet.org.ua/files/08.Territorial_Marketing_Grynchuk_Materials_UA.pdf |