Економіка України
Видається з вересня 1958 р.
Login

№ 7/2022

Ekon Ukr. 2022 (7): 67–88
https://doi.org/10.15407/economyukr.2022.07.067

ПРОБЛЕМИ РЕГІОНАЛЬНОГО РОЗВИТКУ І ДЕЦЕНТРАЛІЗАЦІЇ

УДК 332.146.2:336.027:352

JEL: F02, O18, R10

ОЛЕКСЮК Ганна Василівна1, ХРОМ'ЯК Йосиф Якович2, ПОПАДИНЕЦЬ Назарій Миколайович3

1Навчально-науковий інститут підприємництва та перспективних технологій Національного університету «Львівська політехніка»
OrcID ID : https://orcid.org/https://orcid.org/0000-0002-3180-4664
2Науково-навчальний інститут підприємництва і перспективних технологій Національного університету «Львівська політехніка», Research ID : http://www.researcherid.com/rid/
OrcID ID : https://orcid.org/https://orcid.org/0000-0003-3136-4301
3Навчально-науковий інститут підприємництва та перспективних технологій Національного університету «Львівська політехніка», Research ID : http://www.researcherid.com/rid/R-6226-2017
OrcID ID : https://orcid.org/https://orcid.org/0000-0002-7556-6135


МАРКЕТИНГОВА СТРАТЕГІЯ ЯК ІНСТРУМЕНТ РЕАЛІЗАЦІЇ СТРАТЕГІЧНОГО ПЛАНУ РОЗВИТКУ ТЕРИТОРІАЛЬНИХ ГРОМАД


Досліджено основні підходи щодо стратегічного планування в територіальних громадах України на основі окремих стратегічних планів їх розвитку у Волинській, Івано-Франківській, Львівській та Тернопільській областях. Визначено загальні тенденції стратегічного планування в територіальних громадах, окремі недосконалі підходи до формування основних, оперативних цілей та завдань стратегій.
Сьогодні виникла нова об’єктивна реальність –– воєнні дії та відбудова країни після перемоги. Це виклик, наслідком якого є необхідність змінювати методичні підходи до комплексного економічного і просторового планування в територіальних громадах на основі прийнятого нового законодавства й нормативного регулювання. Обґрунтовано потребу у формуванні дієвого інструменту реалізації стратегій щодо застосування деталізованих механізмів досягнення цілей і виконання завдань запланованих сценаріїв і загального бачення розвитку громад. Запропоновано методологічний підхід до розробки маркетингових стратегій для територіальних громад як інструменту реалізації стратегічних планів їх розвитку, у тому числі з урахуванням змін, зумовлених вимогами післявоєнного часу. Управління територіальними громадами на засадах маркетингу, яке має відбуватися на основі оцінювання сприйняття товару «територіальна громада» різними цільовими групами (населенням, бізнесом, відвідувачами, інвесторами), буде більш ефективним при застосуванні особливостей функціонування кожної групи як відповідного споживчого сегмента послуг громади. Сформовано умовну схему, за якої територіальні громади можуть розробити і прийняти маркетингову стратегію як один з документів загального комплексу концептуального, просторового, стратегічного планування, що забезпечить більшу визначеність напрямів розвитку в розрізі цільових аудиторій, вказуючи на реальні інструменти, механізми, програми виконання завдань і заходів стратегічного розвитку територіальних громад у визначеному часі.


Ключові слова:стратегічний план розвитку територіальних громад; маркетингова стратегія територіальних громад; інструменти регіонального і територіального маркетингу; стратегічні й оперативні цілі; маркетинг територій; проблемно-пріоритетний підхід; соціально-економічний розвиток.

Оригінал cтатті українською мовою (cтор. 67 - 88) ЗавантажитиЗавантажень : 139
Стаття надійшла до редакції 12 травня 2022 р.

Список використаної літератури

1. Берданова О., Вакуленко В. Стратегічне планування місцевого розвитку. Практ. посіб. Швейцарсько-український проект «Підтримка децентралізації в Україні – DESPRO. Київ, ТОВ «София-А», 2012. 88 с. URL: despro.org.ua/media/articles/04_book_berdanova_vakulenko_ctrateg_chne_planuvann.pdf
2. Шульц С.Л. Економічний простір України: формування, структурування та управління. Моногр. Львів, Інститут регіональних досліджень НАН України, 2010. 390 с.
3. Буднікевич І. Муніципальний маркетинг: теорія, методологія, практика. Чернівці, Чернівецький нац. ун-т, 2012. 648 с.
4. Олексюк Г.В., Попадинець Н.М., Самотій Н.С. Управління територіальними громадами на засадах територіального маркетингу: теоретико-методологічні аспекти. Регіональна економіка. 2021. № 3 (101). С. 15–27. doi.org/10.36818/1562-0905-2021-3-2
5. Стале ендогенне зростання регіонів України в умовах децентралізації. Моногр. За ред. І.З. Сторонянської. Львів, ДУ «Інститут регіональних досліджень імені М.І. Долішнього НАН України», 2019. 501 с. URL: ird.gov.ua/irdp/p20190009.pdf
6. Буднікевич І.М., Гавриш І.І. Концепція територіального маркетингу як основа формування та підвищення привабливості регіонів. Регіональна економіка. 2016. № 3 (81). С. 76–85.
7. Олексюк Г.В., Куйбіда В.С., Лисяк Н.М., Попадинець Н.М. Організація планування розвитку територій у контексті децентралізації державного управління: поєднання інтегрованих, просторових та економічних підходів. Економіка України. 2021. № 11. С. 23–38. doi.org/10.15407/economyukr.2021.11.023
8. Смерічевський С.Ф., Сібрук В.Л. Стратегічні аспекти маркетингу територій в умовах децентралізації управління України. Причорноморські економічні студії. 2018. Вип. 26 (2). С. 55–59.
9. Гринчук Н. Формування територіальних маркетингових стратегій. Київ, Всеукраїнська мережа фахівців та практиків з регіонального і місцевого розвитку, 2014. 43 с. URL: regionet.org.ua/files/08.Territorial_Marketing_Grynchuk_Materials_UA.pdf