ЦИФРОВА ТРАНСФОРМАЦІЯ: ТЕОРІЯ ТА ОЦІНЮВАННЯ УДК 330.338 JEL: H10, J45 1Інститут економіки та прогнозування НАН України, Research ID : http://www.researcherid.com/rid/AEP-2520-2022 ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЦИФРОВІЗАЦІЇ СЕКТОРІВ НАЦІОНАЛЬНОЇ ЕКОНОМІКИ ІТ-ФАХІВЦЯМИ: ПРОБЛЕМИ І ШЛЯХИ ЇХ ВИРІШЕННЯ Досліджено релевантність оцінки забезпечення відповідними ІТ-фахівцями потреб цифровізації секторів національної економіки через упровадження в них базових інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) (веб-, обміну е-інформацією, розсилкою е-рахунків/фактур, соціальних мереж, хмарних обчислень, аналізу «великих даних» і штучного інтелекту, е-комерції, промислових і сервісних роботів, 3D-друку, ІКТ для екологічної стійкості) наявним практикам ЄС з цих питань (DESI, Digital Economy and Society Index), що важливо з огляду на набуття Україною статусу кандидата в члени ЄС. Виокремлено відмінності практик Державної служби статистики України і Євростату щодо державних статистичних спостережень з питань цифровізації секторів національної економіки, які є інструментом оцінки успішності цифрової, технологічної та освітньої політики держави, що дуже важливо для України, чия економіка перебуває в надзвичайному стані внаслідок широкомасштабної агресії, а також для повоєнного її відновлення на нових технологічних рейках. Встановлено, що з 2013 р. Державна служба статистики України включає в державне статистичне спостереження лише частину секторів економіки, їх перелік не актуалізується, при цьому на сектори, що не досліджуються, припадає майже третина ВВП. Цю ситуацію необхідно терміново виправляти. Ключові слова:цифрова трансформація бізнесу; базові й похідні інформаційно-комунікаційні технології; сектори і види економічної діяльності національної економіки України; ІТ-фахівці (персонал); релевантні статистичні спостереження; Digital Economy and Society Index; екосистема ІТ-освіти в Україні
1. Відбудова України: принципи та політика. За ред. Ю. Городніченка, І. Сологуб, Б. Ведер ді Мауро. Centre for economic policy research – СEPR RPESS, 2022. 508 р. URL: cepr.org/system/files/2022-12/reconstruction%20book_Ukrainian_0.pdf 2. Освіта України в умовах воєнного стану. Інф.-аналіт. зб. За заг. ред. С. Шкарлета. МОН; Державна наукова установа «Інститут освітньої аналітики». Київ, 2022, 358 с. URL: iea.gov.ua/wp-content/uploads/2022/08/education-of-ukraine_2022.pdf 3. Міщенко В.І. Стратегічне управління процесами цифрової трансформації економіки. Економіка України. 2022. № 1. С. 67–81. doi.org/10.15407/economyukr.2022.01.067 4. Аніщенко О.В. Неформальна освіта дорослих в умовах російсько-української війни: стан, проблеми і перспективи розвитку. Освіта дорослих: теорія, досвід, перспективи. 2022. № 21 (1). С. 18–34. doi.org/10.35387/od.1(21).2022.18-34 |