Економіка України
Видається з вересня 1958 р.
Login

№ 2/2020

Ekon Ukr. 2020 (2): 66–79
https://doi.org/10.15407/economyukr.2020.02.066

ФІНАНСИ. ПОДАТКИ. КРЕДИТ

УДК 338.2

JEL:

ДИБА Михайло Іванович1, ГЕРНЕГО Юлія Олександрівна2

1ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», Research ID : http://www.researcherid.com/rid/https://www.scopus.com/authid/detail.uri?authorId=57204024549
OrcID ID : https://orcid.org/https://orcid.org/0000-0003-2007-9572
2ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», Research ID : http://www.researcherid.com/rid/https://www.scopus.com/authid/detail.uri?authorId=57148192200
OrcID ID : https://orcid.org/https://orcid.org/0000-0002-4929-0411


ГЛОБАЛЬНІ ТЕНДЕНЦІЇ ТА ПОТЕНЦІАЛ РОЗВИТКУ РИНКУ КРАУДФАНДИНГУ В УКРАЇНІ


Посилення глобалізаційних тенденцій у сучасному суспільстві зумовили появу нових вимог до конкурентоспроможності суб’єктів бізнесу. Зокрема, особливого значення набуває пошук додаткових фінансових ресурсів для реалізації соціальних та бізнес-проектів. Отже, затребуваними стають дослідження проявів краудфандингу, специфіки функціонування глобального, регіональних та національних ринків. Актуалізація прикладних аспектів краудфандингу спричинила появу низки досліджень заданої тематики у працях зарубіжних та вітчизняних авторів. Проте не вирішеними залишаються питання систематизації досліджень специфіки функціонування та видових характеристик краудфандингового ринку в сучасних умовах, що і зумовило мету статті. Обґрунтовано порівняльні характеристики сутності та ключових видових характеристик краудфандингу. Уточнення понятійного апарату зроблено в контексті виокремлення структурних складових і функціональних проявів краудфандингу. Проаналізовано тенденції розвитку глобального ринку краудфандингу. Обґрунтовано прояви та характеристики його регіональних ринків, зокрема, проаналізовано специфіку європейського ринку краудфандингу. Наведено приклади краудфандингових платформ, які формують основу для пришвидшення розвитку національного ринку краудфандингу Німеччини. Обґрунтовано прояви краудфандингу в Україні: наведено приклади, розглянуто специфіку функціонування найбільших вітчизняних краудфандингових платформ («Велика Ідея» та Na Starte) та в цілому ринку краудфандингу. Зроблено висновки щодо потенціалу розвитку глобального та вітчизняного ринків краудфандингу.


Ключові слова:краудфандинг; фандрейзинг; соціальні інвестиції; добробут; краудфандингова платформа

Оригінал cтатті українською мовою (cтор. 66 - 79) ЗавантажитиЗавантажень : 291
Стаття надійшла до редакції 25 липня 2019 р.

Список використаної літератури

1. Джайлс М. Настоящие друзья. Мир в 2050 году ; [под. ред. Д. Франклина и Дж. Эндрюса]. –– М. : Манн, Иванов и Фербер; Эксмо, 2013. –– 368 с.
2. Rheingold H.A. Slice of Life in My Virtual Community. Informatik.uk [Електронний ресурс]. –– Режим доступу : www.informatik.uk/gnomic/rheingold.html (дата звернення: 18.02.2018).
3. Hippel E. Democratizing Innovation [Електронний ресурс]. –– Режим доступу : web.mit.edu/evhippel/www/democ1.htm (дата звернення: 18.02.2018).
4. Хау Дж. Краудсорсинг. Коллективный разум как инструмент развития бизнеса ; [пер. с англ.]. –– М. : Альпина Паблишер, 2012. –– 288 с.
5. Belleflamme P., Lambert T., Schwienbacher A. Crowdfunding: Tapping the right crowd // Journal of Business Venturing. –– 2014. –– Vol. 29. –– P. 585––609.
6. Schwienbacher A., Larralde B. Crowdfunding of small entrepreneurial ventures // SSRN Electronic Journal. –– 2010 [Електронний ресурс]. –– Режим доступу : papers.ssrn.com/sol3/ Delivery.cfm/SSRN_ID1699183_code301672.pdf (дата звернення: 18.02.2018).
7. Mollick E. The dynamics of crowdfunding: An exploratory study // Journal of Bussiness Venturing. –– 2013. –– Vol. 29. –– Iss. 1. –– P. 1––16.
8. Hemer J. A snapshot on crowdfunding // The Open Access Publication Server of the ZBW. –– 2011. –– № 1. –– P. 1––39.
9. Ley A., Weaven S. Exploring Agency Dynamics of Crowdfunding in Start-up Capital Financing // Academy of Entrepreneurship Journal. –– 2011. –– Vol. 17. –– № 1. –– P. 85––110.
10. Диба О.М., Гернего Ю.О. Краудфандинг: теорія та можливості використання в Україні // Банківська справа. –– 2015. –– № 1-2. –– С. 53––62.
11. Тульчинська С.О., Солосіч О.С., Голуб М.О. Особливості краудфандингу як різновиду інвестування // Сучасні проблеми економіки і підприємництво. –– 2017. –– № 19. –– С. 132––140.
12. Васильєв О.В., Матющенко С.С. Краудфандинг –– сучасний інструмент фінансування розвитку інтелектуального капіталу // Інвестиції: практика та досвід. –– 2016. –– № 18. –– С. 36––40.